יום שלישי, 30 בינואר 2018

רחלי דרור- מהשראה ליצירה


תכשיט שעשתה תלמיד של רחלי

רחלי דרור- , מהשראה ליצירה

וואוו!  כמה עוצמה ועשייה יש ברחלי. ניפגשתי איתה ולא הפסקתי להתפעל מכל מה שהיא סיפרה לי  היא מוכשרת מאוד , יצירתית, לימד את עצמה כל מה שהיא יודעת. גם למדה והשכילה. ניהלה, שיווקה, בנתה, הקיצה, יצרה, מלמדת.
אני אוהבת להיפגש איתן פנים אל פנים. רק כך אני מגלה וניכנסת אל תוכן עולמן, פנימה.
אני מקלפת שכבה אחר שכבה, שואלת אותן על עברן ופועלן כיום.
רחלי דרור מהווה השראה לנשים רבות ללא השראה. אשמח מאוד שתכירו אותה, את 
סיפורה ופועלה



רחלי דרור, בת 57, אם לשניים, בן ובת (32, 26),סבתא לנכד, גרה בבני ציון

בעלת סטודיו רחלי דרור – מהשראה ליצירה , לימוד עיצוב תכשיטי אופנה

היא מעצבת תכשיטים ,מעצבת רב תחומית, מזה 30 שנה

 היתה ראש מחלקת עיצוב למספר מפעלים בארץ ובמקביל לכך גם משקמת באומנות

היא מעידה על עצמה כי :"עיצוב הוא המקום ממנו אני חיה ונושמת, מאז שאני זוכרת את עצמי. הטבע מהווה

 בחיי את מקור ההשראה העיקרי, יש בו אינסוף של צבעים וצורות ואם ניטיב להתבונן ולהקשיב לו נוכל לגלות 
את  הגאוניות הזו שבו בכל פעם מחדש. מעבר לכך החיים של כל אחד מאתנו מלאי השראה ומשפיעים על

כולנו יום ביומו

עד לפני קצת יותר משנה, עבדה במשך שש שנים, (יום אחד בשבוע), עם נכי צה"ל ונפגעי פעולות איבה 

הלוקים בפוסטראומה (בחממה שיקומית) - באמצעות עיצוב תכשיטים. (כלי שיקומי לכל דבר ועניין). לדבריה 

הרגשתי את היכולת שלי ל"הדליק" אור בליבו של כל אחד מהם ובמקביל גם בליבי שלי. החלטתי להרחיב

 את היריעה ולצאת ללימודי שיקום באומנות במכון טראמפ, בבית איזי שפירא ". היא סיימה את לימודיה

בהצטיינות. 
במסגרת הפרקטיקום נשלחה 
 לעבוד במשך חצי שנה בבית "אורנית"- (מרכז תמיכה וסיוע לחולי סרטן), כמשקמת באומנות.

רחלי ממשיכה ואומרת : "חשוב לי לספר שלמעשה דרך העבודה עם אנשים בעלי צרכים מגוונים, למדתי יותר 
מכל מהי המשמעות האמיתית של הקשבה, סובלנות וסבלנות, למדתי שנתינה היא בעצם סוג של כוח, היא 

זו שבאמת מאפשרת לראות בבהירות את הדברים, מסיטה אותך ממהומת עצמך ומלמדת אותך ערך חשוב 

על פרופורציה וחלוקת קשב, יש בה המון יופי ופשטות והיא מעניקה לך מתנה נפלאה, היא מאפשרת לך 

הרחבה של זווית ההתבוננות. למדתי מהי משמעות האור בחייו של כל אחד ואחד מאיתנו בכל רגע נתון, גם 

אם יהיה זה אור קלוש ביותר. מספיק ניצוץ אחד קטן וזעיר להאיר בנו רגע של חושך." היא ממשיכה:

אט אט גמלה בי ההבנה 

שאני רוצה ללמד, אני רוצה ללמד מנקודת מוצא שונה ואחרת, לאפשר לכל אחת ואחת את הסיגנון, הקצב 

והיכולת שלה. לתפיסתי לכל אחד מאתנו, בנקודת זמן כזו או אחרת, יש צרכים מגוונים! ולא מיוחדים

 ההתנסות האישית ביצירה מאפשרת להאמין ביכולת של האומנות להעצמה ולביטוי אישי. היצירתיות 

מאפשרת מיקוד, חשיבה מחוץ לקופסא וגם יכולת פתרון בעיות.  עצם העיסוק בתהליך היצירה מזמן חוויה 

מרגשת ומעצימה.  אני מאמינה שכל אחד ואחת יכולים, שכולנו ניחנו ביצירתיות, גם אלו שלא חושבים כך על 

עצמם (אצלם היא פשוט הלכה לאיבוד בדרך...וניתן לעורר אותה). כל אחד מאיתנו לומד בדרך אחרת 
  
בכל רגע מחדש ".

. רחלי מעידה על עצמה שעבדה כל חייה מבוקר עד ערב כמעצבת. "כל חיי הייתי בצד אחד של 

המתרס-עיצבתי לאנשים, היום אני מלמדת אנשים  איך ליצור עבור עצמם, איך למצוא את הסגנון האישי 


שכל אחת, איך ליצור ולעצב בעצמך את מה שמדויק עבורך"  

תכשיט שעשתה תלמיד של רחלי

     
      היא מחייכת ואומרת "אני סוגרת מעגל. אני מאמינה שידע צריך להעביר. לכן החלטתי לפתוח כאן בבני 

ציון, סטודיו ללימודי עיצוב תכשיטי אופנה, וממש בימים אלו הסטודיו חוגג שנתיים להקמתו.

בשלוש השנים האחרונות היא עובדת במקביל גם עם ילדים על הרצף האוטיסטי במסגרת של חינוך ביתי וגם 

במסגרת בית הספר הדמוקרטי בהוד השרון, בו היא מלמדת יצירה ופיתוח חשיבה וויזואלית ויצירתית.

ניתן לקיים אצל רחלי ערבי כלה, מסיבת רווקות, ימי משפחה- אמא ובת, סבתא ונכדהמפגשי יחיד של 

יצירת תכשיטים

תכשיט שעשתה תלמיד של רחלי



 פייסבוק: סטודיו רחלי דרור- מהשראה ליצירה









רחלי דרור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה