יום שישי, 9 ביוני 2017

אבישג טורק השחיינית

אבישג טורק השחיינית

*אבישג, צילום ליטל מאירי


על אבישג קיבלתי המלצה. היא לא פנתה אליי, אלא מישהי שכתבה לי- "את חייבת להכיר אותה ואת סיפורה". יצרתי קשר עם אבישג וביקשתי לא לדעת יותר מידי עליה ועל פועלה שכן אני רוצה דף נקי בפגישה.
קבענו להיפגש, היא הגיעה עם גופיה ומכנס קצר כיאה לספורטאית. נטולת איפור וחמושה בחיוך מקסים.  אבישג בת ה 42 נולדה וגדלה ומתגוררת עד היום בקיבוץ שפיים וביחד עם בן זוגה, אריאל, אותו הכירה כשהיתה בת 29, הם מגדלים את שתי הבנות אביב בת ה 11 וליאור בת 6.5.

" אני לא בן אדם שיכול להיות במקום אחד. אני עובדת כדי להתפקס וכדי לעשות מה שאני אוהבת. העבודה היא לא הקריירה למרות שאני אוהבת אותה. אני מאוד אוהבת מפגשים עם אנשים- מעניין, לומדים הרבה דברים, עולם ומלואו".

אבישג עובדת כפקידת קבלה במלון כנסים בשפיים. פעמיים בשבוע היא מאמנת שחיית מאסטרס לגילאי 35 ומעלה בעולם המים של אורי (ori) סלע. אורי הוא גם המאמן שלה וחבר טוב.  "אני שחיינית", אומרת אבישג, ומוסיפה "אני אוהבת לקרוא לעצמי- הפועלת. היתה לי הפסקה של 20 שנה: הייתי שחיינית בתור ילדה, אבל לא הצלחתי להגיע לתחרויות מבחינה מנטלית.".

אבישג שחתה מכיתה ב-יב: "התחלתי גם שחיה וגם כדורסל". אח"כ רשמה ברזומה שלה גם לימודי פסנתר וחלילית.  היא מספרת בחיוך ובגאווה כי אביה הסיע אותה לכל תחרות שחייה בה השתתפה.  היא שחתה בסגנון גב.  "היו לאבא שלי ציפיות מאוד גבוהות שזה גם מה ששיתק אותי. נורא הלחיץ אותי שהוא ישב וצפה. בכלל המעמד- אני מאוד תחרותית ולקח זמן עד שהייתי ראשונה לגיל שלי בארץ".
בגיל 17 החליטה להשקיע בבגרויות: "מספיק. אני לא רוצה לראות יותר מים. נשבעתי לעצמי שלא אחזור למים".  בצבא שירתה כמדריכת ספורט בתותחנים.
"בילדות לא הייתי מקובלת בכלל. הייתי מאוד אינדיווידואליסטית. לא מרדתי. הייתי חננה, תמיד בצד. אמא שלי תמיד היתה גאה בילדה שהלכה נגד הזרם".
אחרי שחרורה מהצבא היתה אבישג מצילה, מדריכת שחיה ( למדה בבי"ס שיאים) וכדור מים, אבל מבחינתה 20 שנה לא נגעה במים "אני מניחה שבאמת לא הייתי שם".
היא למדה אומנות והוראה לתואר ראשון אך לא סיימה: "הגעתי ללימודים כי אני יודעת לצייר טוב מאוד. שם ראיתי שהיכולת המרחבית שלי טובה מאוד".  היא גם עסקה בצילום ואף זכתה בתחרות.

בנותיה שוחות אף הן אולם היא לא מאמנת אותן כי היא מאמינה שהורה צריך להיות במקום מכיל והמורים צריכים להקנות את הידע.
בתה הקטנה, ליאור, אובחנה בגיל שנה כחולה בסכרת סוג 1: "היא היתה מאוד רזה, כל הזמן רצתה לינוק, עשתה המון פיפי". אבישג נזכרת בדמעות "זה מטלטל. הייתי שבוע בבי"ח שניידר איתה". באותה תקופה היא עבדה בבורסה ליהלומים ותקופה מסויימת סבלה מוורטיגו. "ידעתי שאני רוצה להתקרב לילדה". אבישג התפטרה וחיפשה עבודה. היתה קרקע פוריה לחזור לשחייה, למרות שהבטיחה לעצמה שכבר לא תחזור. "הייתי בהכחשה אבל חזרתי לשחות לבסוף". הגוף זוכר ומהר מאוד חזרה לשחיה. היא מספרת על אורי המאמן שהוא איש מאוד מיוחד: "אני חושבת שהוא אחד האנשים הראשונים שהרגשתי שמקבל אותי כפי שאני, וזה אחד הרגעים המכוננים שהרגשתי שאני לא צריכה להיות מישהו אחר". הגעתי למקום של עידון, התפתחות- "הייתי אדם מאוד אימפולסיבי, מאוד שיפוטי, בלי דחיית סיפוקים".

אבישג מספרת כי בזכות אורי המאמן היא הכירה את הין, עד אז לא שחתה בים. "מה שיש בים זה שהוא מפתיע. יש משהו בחופש, אין גבולות שיש בבריכה. גילית עולם אחר".
לכבוד גיל 40 שלה, שחתה מגבעת אולגה לת"א רצוף. "לאורך כל המשחה ניכנסו ויצאו חברים שלי ללוות אותי. יצאתי בחצות וסיימתי בארבע וחצי אחר הצהריים". היא גם שחתה את הכנרת לאורכה 5 פעמים!
כעת היא רוצה לשחות את תעלת לאמנש בין אנגליה לצרפת "זה כמו האוורסט לשחיינים". חברת ספידו מאמצת אותה.

"עכשיו אני עושה תיקון- זוכה במדליות, שוברת שיאי גילאים".
בעקבות בתה הקטנה, שכאמור יש לה סכרת TIPE1, אבישג מתנדבת בעמותת make a wish שם גם עושים הרצאות של ספורטאים וכל התרומות הולכות להגשמת המשאלות לילדים עם מחלות מסכנות חיים. " אני הולכת ומגשימה את החלום שלי ומקדמת את החלומות של הילדים".
חציית תעלת לאמנש, שזה האתגר של אבישג תהיה ב  29/7/17- 6/8/17  את הכסף היא מגייסת באמצעות גיוס המונים- הדסטארט ומבטיחה שכשאר תגיע ליעד- היא תעביר את הכסף ל make a wish.

הדבר שחשוב לאבישג הוא הטבע- הים הוא השולט וצריך לכבד את הטבע. היא מספרת בגאווה כי היתה חלק ממשחה מיוחד בים במלח כדי להביא למודעות את גוויעתו של הים והגיעו לשם אנשים מכל העולם.
אנשים עוקבים אחריה בפייסבוק כי היא מפרסמת בקיר שלה תמונות מחיי השחייה שלה ועולם המים וכן פוסטים בנושא.

דבר נוסף וטוב שיצא לה מגיוס ההמונים הוא שעכשיו היא מניעה את הגלגלים "הייתי רגילה שעושים לי הכל, עכשיו זה מתחיל ברצון שלי".

"אתה מבין שאם אתה רוצה להגשים חלום- אתה צריך לעשות"
"מלהיות ילדה לא מקובלת בחברה- להיות כ"כ נאהבת ולקבל המון תגבות אוהדות בהדסטארט.
החלום שלה הוא להיות הישראלית הראשונה שחוצה את צעלת לאמנש.
·       גיוס ההמונים של אבישג: "הכוח להגשים חלום".

כל מי שתורם מקבל תמורה.  ניתן לפנות לאבישג בפייסבוק
Avishag turk

ובטלפון   0542283375

3 תגובות:

  1. מרגש ומרשים! בהצלחה, אבישג.
    עינת.

    השבמחק
  2. שלום, האם אתה צריך הלוואה מהחברה האמינה והאמינה ביותר
    בעולם? אם כן, צור איתנו קשר כעת כי אנו מציעים הלוואה לכולם
    קטגוריות של מחפשי חברות או לצוות. אנחנו מציעים
    הלוואה בריבית של 3%, צור איתנו קשר באמצעות Whatsapp +918794792073
    ushaservicesonline@gmail.com

    השבמחק
  3. QUICK EASY EMERGENCY URGENT LOANS LOAN OFFER EVERYONE APPLY NOW +918929509036 financialserviceoffer876@gmail.com Dr. James Eric

    השבמחק