יום רביעי, 4 בנובמבר 2015

רינתה בדרכים- כשהצבע והטבע ניפגשים בינוח

והפעם עם רינתה בדרכים- סדנת צבע וטבע ייחודית בינוח

בסיור הקודם עם רינתה חברתי אליה ואל קבוצת נשים נפלאה שהגיעו לסיור בחנויות יד 2 בגליל.  הפעם הזמינה אותי רינת בלסון האלופה אל סדנת טבע וצבע בינוח אצל רשא שהיא מאבחנת בצמחי מרפא.  ללמוד על עצמי דרך צבעים, צמחים וריחות- זה עדיין לא היה לי, מה גם שאני אוהבת מאוד את הטבע ושמחתי על ההזדמנות.

לינוח הגענו אני, רינתה ועוד קבוצה של נשים מקסימות מכל הארץ דרך כבישים צרים ומתפתלים, ופגשנו ברשא המחייכת שקיבלה אותנו בחיבוק בפתח הסדנא וחנותה אשר נימצא בבית אבן עתיק.  רותי טל, שמאבחנת לפי מפת הצבעים האינדיאנית שמה על השולחנות דפים וצבעים. הייתי סקרנית. את היום התחלנו בהיכרות קצרה ומיד התחלנו בעבודה: רותי אמרה לנו לבחור צבע ולצבוע מספר שאנו בוחרות ( על גביי הדפים היה עיגול ומעין ריבועים). לפי זה היא איבחנה אותנו לאחר מכן, אחת אחת.  לפי הנהוני ראשי הנשיןם ואף הדמעות- נראה היה שקלעה בול. לרותי סיפור חיים מעניין אותו היא מספרת ומכניסה אותנו אל עולמה ובעצם איך הכל החל.  רשא חילקה לנו שקיות ומתוך מבחר גדול של צמחי מרפא ותבלין, בחרנו 4 ולפי זה איבחנה אותנו רשא, כל אחת בתורה. גם כאן האיבחונים היו מדוייקים וצמרמורת עברה בגב הבנות.

כיבוד קל, תה וקפה היו לנו במהלך חצי היום בו היינו בסדנא, שאותי החזירה באיזה שהוא אופן לילדות ונהניתי לצבוע ולשקוע בדימיון.  את צמחי המרפא שבחרנו לקחנו הביתה וזה היה לי חליטה נהדרת לתה ( ואני בכלל מכורה לקפה...)

רינתה בדרכים- חפשו אותה בגוגל ותימצאו עולם עשיר של סדנאות וסיורים שלה בכל הארץ.

רותי טל- 0526570519


** רינתה החייכנית

** רותי טל מאבחנת 

** רשא בפעולה





על רותי טל ( מתוך: רינונים, מגזין שמדברים עליו)

אני עובדת כמתקשרת,נומרולוגית, מאמנת אישית,פסיכותרפיסטית הוליסטית והילרית והכל החל כאמור כאשר נאלצתי לעזוב את הקיבוץ. הייתי אז בת 47 ועם שלושה ילדים בגיל בית הספר'. בהחלט לא נקודת פתיחה לחיים קלים מקיבוצניקית שעזבה את המקום בו חיתה ונטשה בחוסר כל. 'הסיבה שעזבתי היתה על מנת להציל את בני האמצעי שהיה חולה בתסמונת טורט, כי החברה הקיבוצית פשוט התעללה בו פיזית ורגשית. כך , כדי לעזור לבני יצרתי את הכלי שאתו אני עובדת מאז ועד היום וונקרא 'מעגל הצבעים האינדיאני'. 


מהו מעגל הצבעים האינדיאני? 'האינדיאנים מאמינים שכאשר הנשמה ירדה לעולם היא נעטפה בקשת של צבעים. חלק מהצבעים הם המתנות שהנשמה בחרה כשירדה לעולם. חלק הם השיעורים שהנשמה בחרה כשירדה לעולם.בתוך כל שיעור מסתתרת מתנה סמויה שנגלה אותה במהלך הדרך שאנו עושים.בתרגום מודרני: המתנות הן היכולות שלנו, השיעורים הם האתגרים שיש לנו בחיים (הקשיים) האתגרים שלנו נועדו לאפשר לנשמה שלנו לצמוח.ככול שנעבור את האתגר ונלמד ממנו כך נגלה את המתנה שמסתתרת בתוכו. כשאנו משתמשים ביכולות שלנו בצורה מאוזנת הן עוזרות לנו לעבור את האתגרים , להביא לידי ביטוי את מי שאנחנו בצורה מיטבית 


אנחנו מציירים את מפת הצבעים בתהליך של בחירה נשמתית ייחודית רק לנו ולכל בחירה שנעשה במהלך ציור המפה יש משמעות . היא לא נעשית סתם אלא משקפת בצורה מאוד מדויקת את הנשמה שלנו. בכל מפת צבעים יש 13 פלחים ולכל אחד מהם יש משמעות וכך גם לגבי כל צבע .מעגל הצבעים האינדיאני הוא מפה של הנשמה שלנו והוא מאפשר לזהות את ייעוד הנשמה (מה באנו לעשות כאן) וכיצד ך לממש אותה. מפת הצבעים האינדיאנית שימשה אותי בתחילת הדרך לשיקום של בני , החלמתו והפיכת הרב של הילד והפיכת כל הנ'ל למה שאני קוראת מתנה עצומה. כיום בני הוא בחור בריא שנפטר זה מכבר ממחלת ה'טורט'. הוא הספיק לסיים מגמת אמנות בבית ספר, מנגן,שר, מצייר, כותב ונמצא על המסלול להגשמה עצמית. מטבע הדברים כל אחד מאיתנו חווה קשיים בחיים.מפת הצבעים מראה בבהירות רבה את הקושי וכיצד להפוך אותו למתנה באופן מעשי.אני מאמינה שכל אחד יכול להיעזר במפת הצבעים האינדיאנית בדיוק כפי שאני ובני נעזרנו בה. כאמור מתוך הקושי הגדול שחוויתי נולדה השליחות שלי והיא : ללמד אחרים את הכלי המעשי והמופלא הזה שמראה כיצד למצוא את המתנה המסתתרת בכל קושי שלנו ולצמוח. בשנים האחרונות, פיתחתי קורס מקיף חדשני וייחודי, שמכשיר מאבחנים ויועצים דרך מעגל הצבעים האינדיאני"(26 מפגשים בני 4 שעות). כל מטפל/יועץ/מאמן מחפש כלי מעשי שיעזור לו לראות מי האדם שעומד מולו ואיך לקדם אותו.זה מה שמעגל הצבעים האינדיאני יודע לעשות. לעומק ובמדויק. אני השתמשתי בכל הכלים שאספתי במשך השנים הללו'. בתחילת כל שיעור אנחנו חולקים תרגיל מעצים הקשור לתוכן השיעור ושיתופים ברוח המעגל. אח'כ הוא כולל גם חניכה לצבעים שהתקבלה בתיקשור ולבסוף תרגיל סיום המשולב בקלפים ומעגל אנרגיה. הקורס מועבר ברוח המעגל האינדיאני ומתבסס על הפילוסופיה האינדיאנית. שאליו הכנסתי כלים נומרולוגים שמתאימים למעגל הצבעים. השיטה שפיתחתי ואותה אני מלמדת, מאפשרת לי לקבל מידע מתוקשר על היושב מולי, דרך הצבעים'. 
'אני משתמשת בקלפי הדרך המקודשת האינדיאנית על מנת לדייק בהעברת המסרים שעולים ממפת הצבעים האינדיאנית. וגם מלמדת שיטה ייחודית שפיתחתי כדי לייעץ בנושאים של זוגיות,מערכות יחסים בין הורים - ילדים, פרנסה ועוד, והכל דרך מעגל הצבעים האינדיאני. 

** אצל רשא











הסדנא הקרובה של צבע וטבע עם רינתה:


27.11
"כשהצבע והטבע נפגשים"
במרכז המבקרים של רשא בינוח
 בשעות 10:00-15:00סדנא ייחודית לנשים, לזיהוי האישיות ומתן כלים להתמודד עם מצבי החיים בעזרת טעימות
של מעגל צבעים אינדיאני וניחוחות צמחי מרפא גליליים.
רותי טל, מאבחנת ומעבירה סדנאות של מעגל הצבעים האינדיאני ורשא, בעלת מרכז המבקרים לצמחים, תעברנה סדנא בת 3 שעות, של אבחון וזיהוי לכל אחת מהמשתתפות בטעימת מעגל צבעים אינדאני, פרוש המעגל וזיהוי בחירת הצבעים בהתאם לאישיות וקבלת טיפים חשובים לכל אחת ובחירת צמחי מרפא ואבחון עפ"י הבחירה וזיהוי האישיות.
המפגש כולל כיבוד קל
הרשמה מראש, מספר משתתפות מוגבל ל-15 נשים בלבד.
מחיר: 300 ש"ח.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה